wifit2

NOVICE & INFO

Koncerti za domov: Kako je začela nastajati mariborska koncertna televizija

zelkoČe občinstvo ne sme na koncert, mu ga Gustafova ekipa posreduje. Bojan Jerkovič - Čiko razlaga, kako je začela nastajati mariborska koncertna televizija

Koronačas je zaprl tudi dvorano Gustaf v Pekarni, prostor, ki s svojim delovanjem omogoča obstoj neodvisne kulture v mestu. "Lani smo neovirano delovali le dober mesec, saj v januarju ponavadi zapremo vrata in čas izkoristimo za razna vzdrževalna dela v dvorani in tehnična popravila ter hkrati prihranimo nekaj sredstev za stroške ogrevanja," je povedal Bojan Jerkovič - Čiko iz alternativnega glasbenega društva Gustaf. "Od marca, ko nas je doletelo zaprtje zaradi razglasitve epidemije, pa vse do zmagoslavnega preleta Natovih letal junija smo bili prisiljeni mirovati. Kasnejši blažji, a ves čas spreminjajoči se omejitveni ukrepi so nas prav tako izredno hendikepirali. Po svojih močeh in na robu dovoljenega smo delali vse do ponovnega zaprtja oktobra. Povsem nemogoče je bilo izvajati sklope programa, ki temeljijo na gostovanju tujih glasbenih skupin, katerih turneje so bile prekinjene oziroma odpovedane zaradi zaprtja meja. Onemogočene so bile koprodukcije in tudi projekt mednarodnega prostovoljstva."

Lani so gostili 34 glasbenih skupin, v predkoronskem letu 2019 jih je bilo 150. "Bilo je nekaj klubskih dogodkov elektronske glasbe, dokler je še bilo dovoljeno, zatem jih je bilo z različnimi sodelovanji tudi nekaj na spletu, par gledaliških predstav, Gustaf market, delavnice veganske hrane ter okrogle mize s predavanji o družbenih, kulturoloških in ekoloških tematikah." Letos je ostalo vse podobno, prireditve še vedno niso dovoljene, so se pa začeli koncerti, ki sojih prenašali preko spleta, s pomočjo streaminga, da ostanejo v stiku s publiko in da izvajalci dobijo možnost koncertirati. "Začelo se je z drugo proglasitvijo epidemije, ko smo se odločili lotiti se zadeve na bolj profesionalen način. V živo lahko namreč prenašaš tudi le s telefonom ali eno kamero priključiš na laptop in zajemaš zvok iz prostora. Vendar to seveda ni to. Zato smo nabavili temu primerno video opremo, s katero lahko krmilimo sliko iz več kamer, opremo za zvok in omrežje ter se začeli učiti in testirati, tako da smo decembra lani izvedli naš prvi tovrstni prenos koncerta mariborskega pank benda v živo V okovih in je odlično uspel. Do danes smo izvedli sedem prenosov in vsak je kvalitetnejši od predhodnega, saj se še vedno sproti učimo."
Na vsak prenos se dobro pripravijo in vsakega detajlno analizirajo. "Zelo pomembna je nastavitev luči, saj svetloba ni namenjena gledalcu v dvorani, ampak pravilno nastavljeni kameri. Nastope tudi zvočno posnamemo po posameznih kanalih, ki jih dobijo nastopajoči bendi, in si lahko iz tega materiala naknadno zmiksajo tudi live album, sami pa nameravamo iz teh posnetkov narediti izbor in ga izdati na zgoščenkah naslednjih dveh Gustaf hits edicij."
Za prireditveni prostor torej nov izziv, ki bi lahko ostal tudi za prenašanje prireditev v prihodnosti, ko bo, če bo, konec koronak-rize in bo v prostoru občinstvo. Televizija torej. "Točno tako. Televizija in posledično avdio- in vide-oprodukcija. Upam si trditi, dav prihodnosti zagotovo ne bo ostalo le pri prenosih v živo. Znanje ki ga pridobivamo, bomo razvijali naprej in možnosti je ogromno.
V ekipi, ki zdaj dela, so Bojan Šalamun, Boštjan Vodnik, Aleš Bezjak, Carlo Drolc, Rok Zorc, Alen Šmid in Bojan Jerkovič.

"Spletni koncerti naj bodo tehnično dobri"

Društvu Gustaf se zdi pomembno poudarjati, da ta kriza ni samo zdravstvena, prinesla je še veliko drugih problemov in omejitev, ljudje domačo živo glasbeno ustvarjalnost nedvomno potrebujejo. 'Ljudje so lačni prireditev in posledično socializacije. Zdaj ko delamo prenose, sprašujejo, ali lahko dogodke pridejo pogledat v živo, ampak žal to še ni mogoče." Seveda so tehnično dobro izvedeni st rea m ing prenosi izjemno dragocena priložnost tudi za glasbene skupine. "Tudi bendi potrebujejo publiko, večina bendov že mesece ni vadila, saj je bilo do nedavnega druženje zunaj družinskega kroga prepovedano. Zdaj vstopamo v drugo leto tega stanja, ki si ga v normalnem času sploh ne bi mogli zamisliti. Posledično pa vstopamo tudi v drugo leto izgubljenih generacij nove publike in novih bendov," opomni sogovornik.
Kako dolgo občinstva na prireditvah ne bo, nihče ne more reči. "Želimo si seveda čimprejšnjo vrnitev v normalo, vendar se je bati, da se to letos še ne bo zgodilo. Tudi v prihodnja leta gledam skeptično. Bojim se, da se bomo kot družba prelevili v zdravstveno diktaturo, saj virus še nekaj časa ne bo izkoreninjen, kar bodo oblastniki s pridom izkoristili za razne oblike nadzora in omejitev. Sami pa bomo seveda delovali, kolikor bo mogoče, s prireditvami v živo in spletnimi prireditvami ter s kombinacijo teh. Seveda tudi s produkcijo, v ta namen smo pričeli podstrešje v dvorani Gustaf urejati za glasbeni studio, ki bo zadovoljeval lastne potrebe in tudi ponujal tako mladim kot tudi bolj uveljavljenim bendom možnost, da si posnamejo in zmiksajo svoje ustvarjalne ideje." Gustafovci pa zdaj bende, ki potrebujejo nastope bolj kot Sahara vode, vabijo na oder pred kamere. 'Pogoj je lastna, avtorska nekomercialna glasba. Veseli bomo vseh, ki se tega veselijo," je glasbenike povabil Bojan Jerkovič-Čiko.

Rok Zorc
Bojan Tomažič
VEČER V NEDELJO 07.03.2021

 

POZOR! Ta spletna stran uporablja piškotke in podobne tehnologije.

Sprejmi piškotke